077-4308457

אפיון חווית משתמש UX/UI

"אפיון חווית משתמש באתר, הדרך להצלחה"

מה מטרת האתר?
ההצלחה מתחילה בתכנון נכון ויעיל, אפיון חווית משתמש UX, אבן היסוד של הבניין אותו אנחנו בונים." אפיון אתר אינטרנט תופס חלק נכבד בעולם המודרני כיום.
תפיסת העולם באפיון חווית משתמש היא שהמשתמש, הלקוח של האתר, במרכז החשיבות.

מה תפיסת העולם באפיון חווית המשתמש?
הלקוח של האתר במרכז החשיבות ועל כך יש לתת דגש וחשיבות עליונה, למה הכוונה?
זה די פשוט, אתר מצליח תלוי במידה רבה ברמת האפיון שלו, בירידה לפרטים ובהקפדה על כל חלק מהאתר, עץ מסכים מסודר וברור אשר מטרתו ברורה, להוביל את הלקוח ולנווט אותו בצורה פשוטה וברורה, הכוללת חווית משתמש, הכוונה ללא טפסים מסורבלים, ללא חוסר בהבנה היכן הוא נמצא ולאן הוא רוצה להגיע וכן הלאה…

מה השלבים באפיון חווית משתמש?
הגדרת עץ מסכים
אפיון פונקציונאלי מפורט
תכנון מודל ניווט
פריסת עץ מסכים, מודל מקדים
הנחיות לממשק משתמש
תכנון מסכים פרטני
הגדרת יעדים עסקיים
הגדרת דרישות מוצר
ניתוח קהל יעד
תעדוף רכיבים
ניתוח שוק ומתחרים
הגדרת ערכי חווית משתמש
הגדרת שפת מוצר

למה הכוונה חווית משתמש, איזו חוויה אני צריך לעבור באתר ולמה זה כל כך חשוב?
תנסו לדמיין סופרמרקט ענק שבו אתם רוצים לסיים את הקניה בצורה המהירה והיעליה ביותר.
אתם מתחילים את הקניה בכניסה לסופר
תוך שמיעת מוזיקת רקע נעימה המלווה אתכם בקניה ומעניקה לכם חווית משתמש טובה, תוסיפו לזה מדפי מוצר מסודרים, ניקיון, מחיר ברור על המוצרים, עזרה ותמיכה נלווית להתמצאות במחלקות , הגעה מהירה לקופה וקניה בטוחה וקלה, לא היתם חוזרים לאותו הסופר לקניה חוזרת?

שמישות, יעילות, סדר וארגון או עיצוב עוצר נשימה, מה יותר חשוב?
הכול חשוב! האפיון מכיל אלמנטים רבים אשר בכוחם להשפיע רבות על יעדים עסקיים שהוגדרו, מה תחשב להצלחה עיסקית.
אפיון מתחיל במחקר שוק: "אנו לומדים את קהל הלקוחות שלנו (פרסונות) ואת הדרישות שעלינו לספק לו במסגרת האתר או האפליקציה הנדרשת ע"י לקוחותינו, מחקר שוק כולל גם ניתוח שוק מתחרים, אנו נלמד על החולשות והיתרונות של המתחרים בענף וכך נסיק מסקנות לגביי אסטרטגיה".

מה הצורך במאפיין חווית משתמש?
הצורך נובע מהרצון שלנו להבין את לקוחותינו ולהביט על האתר מנקודת מבטו של המשתמש – הלקוח.
עבודת התחקיר הראשונית מובילה אותנו לתוצאות טובות ומציגה לנו מצב ריאליסטי בבואו של המשתמש להשתמש במוצר ובאתר.
"אנחנו לא מתביישים לשאול את השאלות ולהיות ספציפיים וחודרנים לגביי אותו מוצר או מיזם מהסיבה הפשוטה שהדבר יחסוך הרבה כסף לחברה או ליזם כבר בתחילת הדרך וזאת היא אחת המטרות החשובות שלנו כאנשי מקצוע בתחום שבמהלך השנים ההישגים והניסיון המקצועי לימד אותנו, לבחון את הדברים מנקודות מבט שונות, דבר שיסייע לנו, לאורך זמן, לבדוק את ההישגים אל מול המטרות שהגדרנו בתחילת "הדרך.
חברת UXIT שמה דגש על איפיון חווית משתמש user experience
אנו תופסים את האפיון כחלק החשוב ביותר, בכל תהליך ההקמה.אנחנו שואפים "לפצח" את הדרך כבר בהתחלה על מנת שבהמשך הדרך אנחנו ואתם נדע שבנינו יסודות חזקים.
יסודות חזקים והיערכות נכונה כבר בתחילת הדרך, מתווים את המסלול בו אנחנו רוצים לעבור, או יותר נכון המסלול בו המשתמש רוצה וצריך לעבור בבואו ב"מגע" עם המוצר. נקודת המפגש בין המשתמש למוצר מתרחשת מהר, ללא שליטה וללא מעצורים, אצלך באתר האינטרנט, יש לך מספר רגעים להעביר את המסר בצורה ואופן ברור ופשוט למשתמש.

מה חשיבותו של מאפיין חווית המשתמש בעיצוב האתר ובשמישות בו?
שימוש באלמנטים אשר יעניקו לגולש (הקונה באתר) את חווית הקניה הטובה ביותר. אלמנטים אלה משלבים בתוכם: נראות ועיצוב החנות, ממשק משתמש יעיל ונגיש, חלוקה לאזורי תוכן חשובים בדרך לקניה, "פילטר", חלוקה נכונה לפי מיקוד אשר תסייע לקונה לגשת ישר ל: מדף המוצר.
עזרים לסיוע במהלך הקניה, בדיקות שמישות, (עזרה והסברים נוספים) לאחר מכן ננסה לחשוב: מתי הקונה יכול לבצע את הקניה? הדבר חשוב שכן נוכל להבין מאיזה מכשיר יבצע את הקניה וע"י כך להתאים את המסך לחוויית קניה טובה יותר (האם דרך מכשיר הטלפון או מהמשרד בעבודה?)