077-4308457

אתר מכירות – חנות ווירטואלית

"אתר מכירות יעיל ושמיש צריך לענות על הצורך של הגולש בבואו לרכוש מוצרים בחנות ווירטואלית, הדבר לא שונה בהרבה מקנייה בחנות בקניון"

(ליאור, מאפיין חווית משתמש ומנהל מכירות ושיווק, בעל 10 שנות ניסיון בשיווק ומכירות)

איך מפתחים ומעצבים אתר מכירות מוצלח?
פיתוח ובניית אתרי מכירות או חנויות ווירטואליות, הוא נושא שתופס את הכותרות בשנים האחרונות, רבים מבעלי עסקים קיימים, או יזמים צעירים בתחילת דרכם, המעוניינים למכור מוצר חדש או לסירוגין להגדיל מכירות ולהגביר חשיפה, גילו שאין חשיפה גדולה יותר וזולה לעומת ההשקעה: ללא שכירות משרדים, ללא עובדים נוספים, או מחסנים לאחסון המוצרים שברצונם למכור – היום הכול נמצא בתוך המדיה הדיגיטלית החדשה – לכן בעלי עסקים ויזמים פונים לרשת האינטרנט ולמדיה החברתית החדשה בכוונה להשתלב בעולם דיגיטלי חדש, אשר רובנו חשופים אליו רוב שעות היום, קהל צעיר וגם קהל מבוגר יותר מתקשה לעזוב את המכשירים החכמים שמלווים אותנו לכל מקום ונמצאים איתנו בכל זמן.
ישנם אתרי מכירות רבים וטובים, חלקם וותיקים וחלקם פותחו רק לפני זמן קצר.

אז מה גורם להצלחת אתר מכירות כזה או אחר? מה כדאי ומה לא כדאי לעשות באתרי מכירות? האם יש להתייחס לאתר ווירטואלי כחנות לכל דבר, כפי שאנו מכירים?
אתר שמתמקד במכירות הוא אתר אשר יעדיו מוגדרים, למכור מוצר, לפעמים גם שירות נלווה, דרך האינטרנט. אופן ודרך המכירה לא שונה מחנויות אמיתיות.
תהליך המכירה דרך האתר חייב להתבצע מתחילתו ועד סופו בצורה המקצועית ויעילה ביותר עבור המשתמש, הגולש באתר. כמובן שעלינו לספר הרגשת קנייה וחווית קניה נעימה ככל שתהיה עבור הלקוח שלנו, המשתמש.
את חווית הקניה אנו נדרשים לספק ללקוח ש"איננו פוגשים" באופן פיזי אלא באופן ווירטואלי, הדבר מקשה עלינו לזהות לקוחות ממשיים, לכן אנו משתמשים בקהל לקוחות מוגדר לפי המוצר אותו אנו מוכרים או השירות הנלווה אנו מציעים.
הנחה זאת מעניקה לנו כלי שימושי מאוד, אשר לרוב מצוי אצל מתכנן האתר, מאפיין חווית המשתמש UX/UI, אשר מסתייע ב"ארגז כלים" הכרחי לביצוע ניתוח שוק וקביעת פרסונות (קהל יעד הרלוונטי לנו) כלי חשוב זה מאפשר להגדיר קהל לקוחות באופן כמעט מושלם, המצב מדמה מצב אמת, יחד עם מודל שמישות בו אנו מסתייעים בבואנו להגדיר את תהליך המכירה או הקניה באתר.

איך מפתחים ומעצבים אתר מכירות מוצלח לקהל יעד מוגדר?
אתר מוצלח מתבסס ברובו על אותם האלמנטים המצריכים חנות אמיתית, הכוללת עיצוב מרשים כולל חלון ראווה הקורא לקונה להיכנס אליה, מדפים מסודרים ומחולקים בצורה ברורה, עובדים שעוזרים להתמצא בחנות, פינת מבצעים, חיסול עודפים, סוף עונה, חלוקה לפי אזורים – נשים, גברים וילדים ועוד…
נושאים חשובים אותם יש לקחת בחשבון הם:
אופן השמישות של הגולש באתר, האם מבצע קניה לרוב דרך האתר או דרך אפליקציה?
זמן ומיקום ישפיעו על המכשיר באמצעותו הגולש מתכוון לבצע את הרכישה, מהמחשב הביתי או מהמכשיר הנייד (בשנים האחרונות מכשיר הנייד, שנמצא תמיד בהישג יד, תופס מקום מרכזי באופן השימוש שלנו באינטרנט).

הכללים מאוד ברורים ומצריכים מהאתר כמה אלמנטים אשר בלעדיהם, הקונה (הגולש) לא יהיה מרוצה ולכן לא יבצע רכישה דרך האתר.

באילו אלמנטים עלינו להשתמש באתר ומה יגביר את המכירות באתר?
המטרה ברורה, עלינו לגרום ללקוח באתר לקנות את המוצר, זאת נוכל לעשות ע"י ממשק נוח וקל לתפעול, תמונות אווירה אשר יצרו ללקוח מצב מדומה של חנות, למשל: אתר תיירות ונופש המעוניין למכור הזמנת חופשה דרך האתר, לרוב ישתמש בתמונות אווירה מתוך החופשה, אשר מעניקות לגולש חווית גלישה ורצון להזמין את החופשה המתוארת בתמונות נעימות ויפות לעין ואת ההרגשה שעוד רגע הוא יהיה בחופשה החלומית לה הוא מייחל.
שבר נוסף, ביטחון הגולש באתר, כמה פעמים נכנסתם לאתרים ופחדתם מחשיפת הפרטים האישיים שלכם ולבטח חשיפת פרטי הבנק שלכם, חשיפת מספר כרטיס האשראי ועוד פרטים אישיים..לכן יש לתת לגולש תחושה של בטיחות ואבטחת האתר חשובה עד מאוד על מנת שהגולש ידע שהוא נמצא במקום מאובטח שבו אין סכנה אליה יוכל להיחשף וע"י כך ירגיש נינוח בביצוע הקניה או הזמנת החופשה דרך האתר.

איזה אתרים יכולים להיות אתרי מכירות?
כיום כמעט כל חברה שמכבדת את עצמה מאפשרת מכירות של המוצרים שלה, בנוסף לחנות אמיתית, גם דרך האינטרנט, הדבר מסייע להגדיל את המכירות וע"י כך לחסוך בעלויות שונות כגון: עובדים, שכירות משרדים, חשמל, ארנונה וכ"ד.