077-4308457

חווית משתמש ואינטרקצייה עם המשתמש

"לאינטרקצייה עם המשתמש חשיבות מירבית בדרך להגשמת היעדים העסקיים"

(ליאור מגני: מאפיין מסכים דיגיטליים ומתודולגיית ניווט)

"חווית המשתמש בעולם הדיגיטלי היא תחרותית, המשתמש באתר או באפליקציה כיום מבקש יותר…הרבה יותר".

המשימה של מנהל האתר או האפליקציה היא לעורר את חושיו של המשתמש בדרך מקורית המבדלת אותו ומוסיפה לו יתרון משמעותי בדרך להגשמת מטרותיו.

"חווית המשתמש פועלת בצורה ישירה או עקיפה על חושיו של המשתמש, לא רק בפן השכלי והמחשבתי אלא גם בפן הרגשי"

המסכים הדיגיטליים נמצאים כיום בכל מקום ובכל מיני תצורות: בבית, בעבודה וכמובן במכשירים הניידים הנמצאים עמנו בכל רגע נתון, הצורך של המשתמש גובר וכך גם "דרישותיו לאינטראקציה
פורצת דרך", המשתמש הופך להיות תובעני יותר ודרישותיו הופכות להיות עמוקות יותר, למשל ברכישת מוצרים בחנות ווירטואלית, הצורך העיקרי הינו לרכוש מוצר, האומנם?

כמובן שעלינו, כמנהלי חנות אינטרנטית, מוטלת האחריות לספק למשתמש את המוצר בו הוא מעוניין בדרך המהירה ביותר, הבטוחה ביותר ואם אפשר אז במחיר הטוב ביותר… אבל רגע, מה עם חווית לקוח? האם כאשר הקונה יכנס לקניון, בדרכו לרכישת מוצר מסוים, פעולת הקניה תספיק?
האם הפעולה כשלעצמה, למשל: אישה הרוכשת שמלה בקניון, היא פעולה מספקת? האם אותה אישה הולכת לבד או עם חברותיה, האם חשובה לה האווירה בקניון? מיזוג, ריח טוב? מוזיקה נעימה? מוכר שירותי? …

אם כך, אז מה היא הדרך להתנהל בעולם דיגיטלי? האם ישנה חשיבות לארגונים ולבתי עסק לשפר את חווית המשתמש באתר או באפליקציה שלהם?

למה חשוב לחברות וארגונים לגרום לגולש להרגיש טוב בשעת הקניה ואפילו לאחר הקניה?
המטרה היא לייצר ערך נוסף ללקוח המתלווה למוצר המצוין אותו הוא רכש, מעבר למחיר טוב ואחריות לתקינות המוצר – קיים פרמטר חווית המשתמש – אשר לו, במיוחד כיום (בעולם תחרותי – אפליקציות להשוואות מחירים) חלק חשוב ביותר – לקוחות חוזרים.

"יש ארגונים, חברות ויזמים שמאמינים שחוויית המשתמש מסתכמת בממשק ובעיצוב יפה לאתר – אך לא כך הדבר, לחוויית המשתמש פרמטרים נוספים המשפיעים על תחושת הגולש ומעניקים לו ערך רגשי גבוהה וזאת במטרה לייצר חיבור ולגרום לו לרצות לחזור להשתמש במוצר או בשירות בו הוא מעוניין"

שילוב מנצח בין הפרקטיקה – להגיע מהר למוצר מבוקש באתר, לבין – חווית משתמש – ליהנות מהדרך = הוא השילוב המנצח.

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים במגמת צריכת המידע והתוכן וגם בביצוע פעולות – גובר השימוש במכשירים הניידים (גלישה במכשירים ניידים למעלה מ 70% מכלל השימוש וזה רק הולך וגובר) והשימוש באפליקציות ייעודיות המספקות מענה לגולש בכל זמן ובכל מקום, במטרה לספק מענה חוויתי.

"בעתיד הקרוב, מלחמת העולמות בין העולם הדיגיטלי לבין העולם האמתי רק תלך ותגבר, לכן עלינו להיות מוכנים ערוכים לכך ולבחון תמיד וללא חששות טרנדים חדשים המספקים ערך נוסף בחוויית המשתמש ללקוח.